Wedstrijdreglement karpervissen

Wedstrijdreglement nachtvissen

1. Nachtvissen is alleen toegestaan voor leden tijdens de nachten die zijn vastgesteld door de vereniging.
Er is plaats voor maximaal 4 koppels per deelnemer 2 hengels.

2. Gevist wordt van 20.00 tot de volgende dag 12.00 uur, de zitplaats loting vindt om 19.00 uur plaats.
Iedere deelnemer behoort dan aanwezig te zijn.

3. De leden die graag bij elkaar willen zitten kunnen dit bij de loting aangeven.
Er wordt gevist in koppels.

4. De minimale leeftijd om te mogen deelnemen aan deze wedstrijd is 16 jaar (Wel onder begeleiding van een volwassen persoon van minimaal 18 jaar). Pijldatum 1 januari van het contributiejaar.

5. Uw plaatsnummer kunt U een uur voor de aanvangstijd van de wedstrijd innemen. U dient waar het mogelijk van de pad te blijven met de tent. Zodat hier de ’s nachts aangewezen personen het controleren en het opmeten van de vis makkelijk te maken.

6. Men mag pas beginnen met vissen als hiervoor een signaal is gegeven, en het einde van de wedstrijd is ook een signaal. Is er nog een karper aangeslagen vlak voor het signaal dan mag die nog worden binnengehaald. ( Deze telt dan ook nog mee).

7. Tijdens de wedstrijd mag maximaal 2000 gram worden bijgevoerd. Let op! Hier wordt streng op gecontroleerd door de wedstrijdleiding. Zorg ook dat je niet meer bij hebt dan 2000 gram. Dit wordt anders voor de wedstrijd ingenomen.

8. Het gebruik van een voerboot is toegestaan.

9. Alle gevangen karpers worden gemeten door de daarvoor aangewezen personen. Bewaar deze karper in weeg/bewaarzak tot deze personen bij U zijn in het water.

10. Het gebruik van een karperschepnet, onthaakmat en onthaaktang is verplicht.

11. Alleen de controleur weegt en meet de gevangen karper en niet de omstanders.

12. Laat uw visplek na de wedstrijd netjes en schoon achter, dit spreekt voor zich!

13. Over alle voorvallen die zich nog eventueel op een wedstrijd kunnen voordoen en die niet in het wedstrijdreglement zijn opgenomen, wordt op dat moment door de wedstrijdleiding ter plaatse beslist met aanwezigheid van een bestuurslid.

14. Tijdens de nachtviswedstrijd wordt de gehele vijver gebruikt, het is dan voor andere leden niet mogelijk om te vissen. (Met uitzondering van het voorste gedeelte gezien vanaf de betonnen steiger. Hier mag niet tegen het riet aan gevist worden wanneer men statisch vist)

15.Vanaf 22.00 uur is er geen bezoek meer welkom, enkel de leden die aan de wedstrijd meedoen.

16.Tijdens de wedstrijd moet men bij zijn visplaats blijven, met uitzondering van de aangewezen persoon die de vissen meet/weegt.

Data en tijden van de karperwedstrijden worden in de wedstrijdkalender bekend gemaakt.