Visserijkundig onderzoek

Dinsdag, 30 april 2019

Vanochtend is door Carp Care i.s.m. Sportvisserij Nederland een visserijkundig onderzoek uitgevoerd. Hiervoor hebben een aantal leden een nacht gevist, om te zorgen dat het onderzoek vanochtend uitgevoerd kon worden. Verder is nachtvissen buiten de nachtwedstrijden om, verboden!

Vanochtend is door Carp Care een visserijkundig onderzoek uitgevoerd. Er zijn op het Grootven en de Schaatsvijver een aantal vissen onderzocht en de kwaliteit van het water is getest.

Leden hebben gezorgd dat er een aantal karpers klaar lagen om onderzocht te worden vanochtend, bedankt hiervoor!
Wat is precies onderzocht:

- Parasitair onderzoek uit doormiddel van microscopie
- Een zeer uitgebreide wateranalyse

Alle gecontroleerde wateren draaien automatisch mee in een database, wat inhoudt dat als er problemen zijn in omliggende wateren alle beheerders hier automatisch een melding van krijgen zodat er voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden.

Alle uitkomsten en aandachtspunten/ aanbevelingen, worden verwerkt in een onderzoekverslag welke naar wij en Sportvisserij Nederland wordt ontvangen.