Vergunningen en vispassen

VERGUNNINGEN EN VISPASSEN HSV “DE BOEKHORST”

MEDEDELINGEN:

Via het tabblad (Vispas Online aanvragen)

Bij van Aarle Hengelsport, Cruijgenstraat 24, 5469 BT Erp: kunnen enkel nog vispassen worden aangevraagd.

Info@vanaarlehengelsport.nl

Wat kost de VISpas?

Wanneer je lid wordt van een hengelsportvereniging ontvang je de VISpas.

De kosten van een VISpas zijn opgebouwd uit een landelijke afdracht aan Sportvisserij Nederland, een federatieve afdracht voor de regionale belangenbehartiging en de contributie van de vereniging zelf.

De kosten van een lidmaatschap van een hengelsportvereniging variëren tussen de 10 en de 30 euro. Je kunt hier een hengelsportvereniging in jouw omgeving vinden.
Samen met de afdrachten zijn de kosten van een lidmaatschap inclusief de VISpas dan 25 tot 45 euro.

Wordt je ook nog lid van een andere hengelsportvereniging dan betaal je de afdrachten niet nog eens maar alleen de kosten voor de aanmaak van de Extra VISpas (3,50) en het lidmaatschapsgeld van die vereniging. Kosten varieren dan tussen de 13,50 en de 33,50 euro per jaar.

Jeugd onder begeleiding:
Bestemd voor: Jeugd tot 14 jaar (peildatum 1 januari contributiejaar)
Hengel: 1 hengel
Aas: Aangewezen aassoorten
Waar: Kleine lijst van viswateren
Kosten: Gratis
Bijzonderheden: Alleen onder begeleiding van een volwassene met geldige vispas.
Men mag NIET meedoen met activiteiten van de visclub.

Jeugdvispas:
Bestemd voor: Jeugd tot 14 jaar (peildatum 1 januari contributiejaar) lid van de visclub
Kosten: € 12,50
Bijzonderheden: Men mag meedoen met alle activiteiten van de visclub.

Vispas:
Bestemd voor: 14 jaar of ouder (peildatum 1 januari contributiejaar) lid van de visclub
Kosten: voor 65+ en voor WAO/WAJONG leden € 22,50 en voor Senioren € 25,00
Bijzonderheden: Men mag meedoen met alle activiteiten van de visclub.

Let op, als u geen machtiging afgeeft komen er € 5.00 jaarlijks aan administratiekosten bij,

Extra vispas:
Kosten: € 15,00
Bijzonderheden: Alleen nodig indien men lid is van 2 of meer visverenigingen.

Abonnement op ‘Het Visblad’ van Sportvisserij Nederland (12 keer per jaar): € 8,00.
Uitleg begrippen:

Aangewezen aassoorten:
Brood, aardappel, deeg, kaas, granen en zaden, worm en steurkrab, insecten, insectenlarven en nabootsingen hiervan mits niet groter dan 2,5 cm.

Kleine lijst van viswateren:
Voor een groot deel vergelijkbaar met in het verleden ‘openbare wateren’
met name een aantal (delen van) rivieren en kanalen.

Landelijke lijst van viswateren:
Aanzienlijke uitbreiding van in het verleden de grote vergunning, vele honderden wateren.

1: MEN DIENT ZICH TE HOUDEN AAN HET HUISHOUDELIJK REGLEMENT
(ZIE PUBLICATIEBORD).
2: DE VISVIJVERS HET GROOTVEN, AAN DE NEERBROEK EN DE SCHAATSVIJVER ZIJN SPORTVIJVERS, DAT HOUDT IN DAT ALLE GEVANGEN VIS TERUGGEZET MOET WORDEN TOT NADER ORDER VAN HET BESTUUR; VIS BEWAREN IS VERBODEN.
HET BESTUUR VERZOEKT AAN ALLE VISSERS OM DE VISPLEK SCHOON TE HOUDEN EN (EIGEN) AFVAL EN ROMMEL OP TE RUIMEN EN MEE NAAR HUIS TE NEMEN.
3. HET IS VERBODEN OM IN HET RIET OF MET GEKLEURDE RODE MADEN TE VISSEN.
KARPERVISSERS MOETEN ZICH HOUDEN AAN HET KARPERREGLEMENT EN AAN DE TEKENING WAAR MEN MAG VISSEN OP DE VIJVER (ZIE PUBLICATIEBORD).

Het Bestuur: